Jó választás lehet a Dacia Bigster mild-hybrid hajtással alig több mint 9 millió Ft-ért

2025.06.11
A Dacia és az erő két olyan szó, amelyek hosszú évtizedeken keresztül nem feltétlenül illettek össze egyetlen mondatban, sőt a Bigster mild-hybrid verziója még nem is a román cég legütősebb sorozatgyártású járműve, mivel a Bigster Hybrid 155 birtokolja ezt a címet, mégis tiszta szívvel ajánljuk ezt a modellt mindenkinek.



A Bigster Hybrid 155-ös modell akár 80 százalékban is képes tisztán elektromos üzemmódban haladni a városi forgalomban, ami 6%-kal hatékonyabb, mint amit a Duster Hybrid 140 modellel elérhetünk (egyébként ugyanez a hajtáslánc került bele a Jogger-be is). A Hybrid 155 esetében egy négyhengeres motort két villanymotorral, egy kuplung nélküli automata sebességváltóval és egy 1,4 kWh-s akkumulátorral ötvöztek, és ez a modell így 155 lóerővel (hivatalosan 157 LE/116 kW) rendelkezik.



Ez a cikkünk azonban most nem a 2025-ös Dacia Bigster Hybrid 155-ről szól, hanem a kisebb testvéréről, a Hybrid 140-ről. Ez a jármű mild-hybrid rendszerrel rendelkezik, egy kétüzemanyagos, 1,2 literes, háromhengeres, turbófeltöltős motorról van szó, amely benzinnel vagy LPG-gázzal is üzemeltethető, és mindkét üzemanyagtartályhoz külön tartály került beépítésre. Ahogy a neve is sugallja, 140 lóerős (5500 fordulat/perc), ami 140 lóerőt és 103 kilowatt teljesítményt jelent. A névleges tolóerő 230 Nm (170 lb-ft) 2100-as fordulat/percnél, és egy apró, 0,8 kWh-s akkumulátorral is rendelkezik.



A román autógyártó, amely a Renault Csoport része, kijelentette, hogy a Dacia Bigster Hybrid 140-es modell átlagosan 10%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki a nem hibrid benzinüzemű autókhoz képest, és teljes hatótávolsága akár 1450 km is lehet. A benzintartály 50 literes, a LPG-gáztartály pedig azonos kapacitású. Ez utóbbi a csomagtartó padlója alatt található, és hatással van a csomagtér méretére is. A két üzemanyag közötti átváltás nagyon egyszerű, mindössze egy kapcsolót kell használni a műszerfalon.



De mi is ez a nagy felhajtás a márka legújabb zászlóshajó crossoverének ezen változata körül, ebben a mild-hybrid konfigurációban? Nos, az autógyártó szerint ez a modell mostantól már az európai piacokon hivatalosan is kapható. Ennek a modellnek a gyártása 2025. januárban indult, a rendelések pedig februártól nyíltak meg erre a modellre. Ez a modell mild-hybrid hajtáslánccal az Essential felszereltségi szinttől érhető el az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában már 9 millió 399 ezer Ft-tól. Az Essential felszereltségi szint mellett a Dacia Bigster Expression, Extreme és Journey felszereltségi szinteken is elérhető. Az Expression 10 millió 99 ezer Ft-tól, a másik kettőé pedig egyenként 10 millió 799 ezer Ft-tól indul. Az is nagyon fontos, hogy Dacia vásárláshoz kapcsolódó finanszírozás akár már 1% THM-től is igényelhető!



A Dacia Bigster tavaly debütált, a harmadik generációs Duster alapjainak felhasználásával, meghosszabbított tengelytávval és hosszabb kivitelben. A CMF-B platformra épül, akárcsak a Clio V, a Captur II, az Arkana, a Symbioz, a Nissan Juke, a Kicks, a Note, a Mitsubishi ASX, a Colt és mások. Az összeszerelés a cég romániai Mioveni gyárában történik, és néhány hónapon belül Brazíliában is bevezetik Renault Boreal néven, amely végül más nemzetközi piacokra is megérkezhet a világ más földrészein.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Források: Auto Evolution, Autócentrum Szabó Csoport
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk