’Egy autó, amit három ceruzavonással fel lehet vázolni’ – ez a Dacia Hipster
2025.10.25
Nem tudtuk eldönteni, hogy ez a Scion xB szellemi utódja, vagy az eredeti Volkswagen-bogaraké. A Dacia célja egy megfizethető elektromos autó létrehozása volt a tömegek számára, a Hipster tehát lehet akár egy ugyanolyan népautó, mint amilyen a VW bogár volt évtizedeken keresztül.
"
Ez a leginkább Dacia-stílusú projekt, amin valaha dolgoztam" - 
mondta Romain Gauvin, a Dacia formatervezésért formatervezésért felelős vezetője. "
Ugyanolyan társadalmi hatása van, mint a Logannak volt 20 évvel ezelőtt, és valami olyasmi feltalálását foglalja magában, ami ma már nem létezik." 
„
Az igazi népautó újragondolásával az volt a célunk, hogy egy jellegzetes és emlékezetes dizájnt adjunk neki.” – 
folytatta Gauvin. „
Egy olyan autót, amelyet három ceruzavonással fel lehet vázolni.”
Az egyedi esztétika kidolgozása mellett 
a tervezők mindent megtettek a költségek lehető legalacsonyabb szinten tartása érdekében.
A 
Dacia Hipster Concept nem olyan, mint a többi mostanában megjelenő elektromos autó. Egyenesen 
a lényegre tér, és ez már az első pillanattól kezdve nyilvánvaló volt. A külső kilincset egy heveder váltotta fel, amely könnyebb, olcsóbb és ugyanolyan praktikus.
A Dacia Hipster Concept kiemelkedik egyszerűségével és robusztusságával. Egy négy keréken álló blokkról van szó, amelynek sem elöl, sem hátul nincs túlnyúlása.
Ez az egyszerűség tükröződik az 
orr-rész kialakításában is, amely teljes egészében vízszintes, és magában foglalja a letisztult fényszórókat, amelyek komoly, mégis barátságos megjelenést kölcsönöznek a 
Dacia Hipster Concept-nek.
Hátul a funkcionalitás élvez elsőbbséget. A csomagtérajtó a Dacia Hipster Concept teljes szélességét lefedi, és két részben nyílik, hogy 
ultrapraktikus hozzáférést biztosítson a csomagtartóhoz.
A költséghatékony tervezés szakértelméhez híven a 
Dacia Hipster Concept innovatív hátsó lámpákkal rendelkezik. A csomagtérajtó mögött elhelyezve nem igényelnek saját üvegpanelt.
Ennek a megközelítésnek megfelelően a Hipster Concept 
egyetlen karosszériaszínnel és csak három festett résszel – az autó eleje és az oldalsó ajtók belépő elemeivel – 
készült.
A Dacia különös figyelmet fordított az 
ülések kialakítására is, hogy a kényelmet és a felhasználóbarát jelleget ötvözze a súly- és költségcsökkentéssel. A kialakításukat leegyszerűsítették egy látható kerettel, amelyet egy különösen meleg technikai hálós anyaggal kombináltak. Az első ülések egy üléspaddá egyesültek, ami egy egyszerű és barátságos elem, és egy újabb utalás a múlt ikonikus népszerű autóira.
Bár koncepcióautóként hirdetik, a Dacia azt állítja, hogy 
van már egy vezethető prototípus is, amely „
közel sorozatgyártású színvonalon készült el”.
Mi is várjuk a Hipsterrel kapcsolatos további híreket!
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Core 77