Dacia Sandero 2027: Forradalom a küszöbön?

2025.01.05
A crossover imázsát javítani lehetne, és ettől megfizethető is maradhatna.

A Dacia Sandero népszerűsége akkora, hogy a román márka komoly kihívás elé néz a jövőben: Hogy lehetne az új, negyedik generációs modellt is legalább olyan népszerűvé tenni, mint a jelenlegit. A gyártó minden bizonnyal már dolgozik ezen a 2027-ben esedékes új modellen, de vajon hogyan fog kinézni?



Egyelőre nem sikerült az utcákon kémfotót elkapnunk, főleg azért, mert még túl korainak tűnik az, hogy ez a modell a nyílt utakon tesztelési fázisban lenne. Az interneten megjelenő digitális változatok azonban elhitetik velünk, hogy a mostaninál sokkal masszívabb stílusú modell lesz.



Sőt, akár kizárólag crossoverré is átalakulhat, mint a jelenlegi Sandero Stepway, hogy a Duster kistestvéreként helyezkedjen el a piacon, bár azzal a céllal, hogy a lehető legolcsóbb is maradjon.

A platform elvileg továbbra is CMF-B marad, és új, esetleg a Bigsterből kölcsönzött vagy abból származó motorok lesznek elérhetők, mind a kétüzemanyagú, mind a lágy-hibrid, sőt megmaradhat a hagyományos hibrid is.

A jelenlegi Sandero az Autócentrum Szabó Csoport érdi telephelyén

Valószínűleg a 2027-es Dacia Sandero méretei enyhén, de nem sokat nőni fognak, hogy lehetőleg városi használatra szánt jármű maradhasson. A jelenlegi, 4,09 méteres modellt nagyon jól kihasználták, mind belső térben, mind csomagtartóban (328 liter), így az új generációban javítani fognak azon, ami már jelenleg is nagyon jó.

Természetesen a stílus a Dacia legújabb modelljeit fogja követni, így várható a vékony vállalati hűtőmaszk és az „Y” jelzésű fényjelzés is. Lehet, hogy a változatosság terén még több is kínálkozik, új fényezéssel és még vonzó kéttónusú-kombinációkkal is.

Egyébként nagyobb adag technológiára számítunk, például a digitális műszerek bevezetésével vagy az Android Automotive (Google) alapú multimédiás rendszer alkalmazásával, ahogyan a Renault legújabb modelljeinél is ez tapasztalható. És ott lesz a ma már híres YouClip rendszer, amely például hordozható lámpák integrálására vagy táblagépek csatlakoztatására szolgál.

A jelenlegi Sandero Stepway az Autócentrum Szabó Csoport érdi telephelyén

Hangsúlyoznunk kell azonban, hogy minden azon múlik, hogy az árat a lehető legalacsonyabb szinten tartsa a gyártó. A Dacia minden bizonnyal tanulmányozza, hogyan készítse el a 2027-es Sandero modellt e cél elérése érdekében. Érdemes megjegyezni, hogy az új Duster jelenleg 8,8-10,8 millió Forint körül vásárolható meg (Forrás: Autócentrum Szabó Csoport), így a kis „testvérének” ára nem haladhatja majd meg a 7 millió Ft-os határt, hogy hozzáférhessünk majd. Jelenleg a legolcsóbb Sandero 6,5 millió forintba kerül.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Motor1
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk