Dacia Jogger vs Ford Tourneo Connect vs Toyota Proace City Verso: 7 üléses családi MPV-ket teszteltünk

2025.04.25
A Dacia, a Toyota és a Ford hibrid, PHEV és elektromos MPV-it próbára tettük, hogy megtudjuk, melyik a legjobb hétüléses családi autó.

A hétüléses családi autók birodalmában két véglet közül lehet választani. A piac csúcsán a plüss SUV-ok és MPV-k állnak, némelyik benzinüzemű, némelyik konnektorról is tölthető hibrid, mások teljesen elektromosak, míg a pénztárcakímélő sor végén számos furgon alapú modell közül lehet választani.



Azonban az egyik autó, amely elhagyja ezt a formulát, az a Dacia Jogger. A szupermini és kombi DNS keveréke érdekes alternatívát hozott létre a többüléses családi autók normája helyett. De hogyan viszonyul a Jogger a hagyományosan kisteherautós MPV-khez? Hogy ezt megtudjuk, beállítottunk még a sorba további két modellt, amelyek szigorú kihívást jelentenek a román gyártású családi egyterű számára.



A Toyota Proace City Verso névre hallgató modell nevének kiejtése igazi nyelvtörő. Ez a modell rengeteg belső térrel rendelkezik, míg a Ford Tourneo Connect még a Toyotánál is nagyobb, hétüléses köntösben. A kérdés az, hogy a Jogger képes-e leküzdeni a viszonylagos helyhiányt ehhez a két modellhez képest, hogy igazolja, megéri az alacsonyabb listaárát.

Az összehasonlítás további kiegészítéseként még annyit, hogy a Toyotát kizárólag elektromos, a Fordot plug-in hibrid, a Daciát pedig hibrid modellként teszteltük, hogy megnézzük, melyik lehet a legésszerűbb választás egy család számára.

Dacia Jogger

A Dacia Jogger egyedülálló ajánlat az új autók piacán. Valahol a szupermini és a kombi közé esik, és rengeteg kipróbált technológiát tartalmaz a költségek csökkentése érdekében, így ez a jelenleg elérhető legolcsóbb újként megvásárolható hétüléses modell a piacon.



A képen a csúcskategóriás Extreme modell látható, az energiaforrások keverékéhez pedig a hibrid változatot állítottuk fel. Szerettük volna látni, hogy a mindennapi üzemanyag-takarékos praktikus közlekedési eszközként milyen teljesítményt nyújt a konnektoros és teljesen elektromos riválisaihoz képest.

A tesztelő megjegyzései:A Jogger egyik vonzó tulajdonsága, hogy csak olyan széles, mint egy Dacia Sandero a volán mögül kitekintve, tehát szupermininek tűnik a vezetése. Lehet, hogy egyeseket jobban megfélemlítenek a nagyobb furgonná kialakított személyszállítók a méretük és dobozos arányaik miatt, de a Dacia esetében nincs ilyen probléma.



Ez azt jelenti, hogy a Jogger bizonyos kompromisszumokat követel a teherbírás tekintetében, de ezt sokan elviselik egy jobban kezelhető autóért.

Bár a Jogger pénztárcakímélő módon készült, vannak olyan kiegészítések az utastérben, amelyek segítségével előkelőbbnek érezhetjük magunkat, mint azt az alacsony árai sugallanák. Különösen szerettük a neoprén stílusú szövetbetéteket, amelyek az Extreme modell üléseinél, az ajtók karfáin és a műszerfalnál találhatóüak meg.

Érintésre sokkal érdekesebb, mint a hagyományos szövet, olyan kb., mint a búvárruha tapintása, s így tökéletesen illeszkedik a csúcsmodell életmódjához
”.

Toyota Proace City Verso

A Verso jelvényt a Toyota számos MPV-stílusú járművön használta már a múltban – emlékszik még valaki a Yaris Versóra? Ma a Proace és a Proace City furgonok utasszállító változatai viselik ezt az emblémát.

Ezek a modellek megosztják technológiájukat a Stellantis márkacsoport más tagjaival, bár a Toyota még mindig viszonylag csak kisebb szereplőnek számít a haszongépjárművek piacán. A termékcsalád a Stellantis verziókkal összhangban megújult, és ez magában foglalja a továbbfejlesztett akkumulátortechnológiát is.



A tesztelő megjegyzései:Volt egyszer, amikor ha azt mondták, hogy ’egy járművet úgy vezettünk, mint egy kisteherautót’, ennek negatív volt a felhangja. Azonban a kisteherautó alapú MPV-k jelenlegi választéka már bőven osztozik az utasszállító testvéreivel.

A Stellantis által gyártott platform, amelyre a Toyota Proace City Verso Electric modellt is építették, az EMP2 architektúra átalakítása, amelyet olyan autók használtak, mint a legutolsó Peugeot 308, vagy a Citroen C5 Aircross, és senki sem vádolhatja egyik modellt sem a kényelem vagy a kifinomultság hiányával.

A múltban a furgonos MPV-k ugyanolyan alapvetőek voltak, mint ahogy érkeznek, ugyanolyan kemény padlóval és letörölhető felülettel, mint kereskedelmi társaik, ahol az ilyen anyagokat a strapabíró praktikusság jegyében szerelték fel.



A Proace City Verso esetében azonban több engedményt is tettek a luxus számára, hogy segítsék abban a Toyotát, hogy betölthesse a hagyományos MPV-k által hagyott űrt: mindenhol szőnyegeket használnak, és a fontosabb helyeken eleve jobb minőségű szöveteket szerelnek fel.


Ford Tourneo Connect

Akárcsak a Proace City Verso, a Ford Tourneo Connect is élvezi a technológiamegosztás előnyeit, jelen esetben a Volkswagen Caddyvel. Ez része a Ford és a Volkswagen közötti elmélyült kapcsolatnak, amely a Ford Ranger és a Volkswagen Amarok pick-upokat, valamint a Ford Transit Custom és Volkswagen Transporter furgonokat is elhozta nekünk.

Itt a Tourneo Connect már VW-eredetű futóművet tartalmaz a bőrülések alatt, és VW technológiát az utastérben. A kérdés az, hogy képes-e jó kompromisszumot kötni riválisai között így, PHEV köntösben?



A tesztelő megjegyzése:A Ford Tourneo Connect igen csak problémamentes vezetési élményt nyújt, és elég jól kezelhető egy családi MPV-hez képest. Ugyanazon a platformon alapul, mint a Ford Puma SUV, tehát van benne némi Ford Fiesta DNS is.

Ha azonban egy praktikus kombiból egy kicsit több szórakozásra vágyunk, akkor a Ford Tourneo Courier lehet a jó választás a számunkra, és ez még a Connectnél is vonzóbb modell. A Tourneo Courier valamivel kisebb, és csak ötüléses elrendezéssel érhető el.

Mivel egy dobozos furgon alapú egyterű, ez azt jelenti, hogy a Ford Tourneo Connect nem igazán tud megszabadulni attól a dizájntól, amely a funkcionalitást helyezi előtérbe a formával szemben. Az Aktív díszítés azonban legalább megpróbálja feldobni a dolgokat azáltal, hogy terepjáró stílust adjon hozzá.



Akárcsak a Fiesta, a Focus és a nagyobb Transit Custom aktív változatainál, a masszív kiegészítők és a gyémántvágású ötvözetek a Tourneo haszonelvű természetéhez kapcsolódnak, kiemelve az autót, és ’szabadtéri kaland’ karaktert adnak az autónak.


Fej-fej mellett

Némileg meglepő módon a Toyota nyújtotta a legkellemesebb vezetési élményt. Egyik autót sem úgy tervezték, hogy tönkretegyék, és ha lazán vesszük a dolgokat, a Verso nyugodt futása és csendes kifinomultsága meggyőző volt. A Dacia ennek ellenére összességében még mindig jobb volt, miközben a Ford akkor volt a legjobb, amikor a hibrid rendszer akkumulátorában volt némi töltés, ami segített kisimítani a teljesítményt.

Technikai összevetések

Míg a Dacia az egyszerűségről szól, a Jogger Extreme kivitelben valójában nagyon jól felszerelt, a készletlistával nagyjából megegyezik a drágább Fordéval – és egy felhasználóbarátabb információs és szórakoztató rendszerrel. A Tourneo Connect egyetlen kirívó hiányossága az volt, hogy a fűtött ülések csak opcióként érhetőek el (kb 85 ezer forint), a Verso pedig furgonszerű alapkészlettel rendelkezik, különösebb luxus nélkül.



Mennyi a mennyi?

Az alacsony listaárak nagy vonzerőt jelentenek a Jogger számára. A Ford PHEV hajtásláncát fel kell tölteni, hogy a lehető legjobb üzemanyag-fogyasztást érjük el, különben csak plusz súlyt cipelünk, különösebb haszon nélkül. A Toyotában az 50 kWh-s akkumulátor korlátozza a hatótávot, különösen hideg időben, mert a hőszivattyú csak a csúcsmodellhez rendelhető.

Egy 7 üléses Dacia Jogger hibrid modell jelenleg 10,5 millió Ft körül vásárolható meg az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában. A Toyota Proace City Verso hosszabb változata 50kW-s akku csomaggal a Carnet-nél jelenleg 11,8 millió Ft körül érhető el. A Ford Tourneo Connect PHEV változata Titanium felszereltséggel az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában kb. 14,5 millió Ft-ba kerül, ha van készleten. Árban tehát egyértelműen a Dacia a nyerő.

Praktikusság

A kisteherautó alapú MPV-k továbbra is vezető szerepet töltenek be a teljes teherbírás terén. A Ford itt valamivel többet nyújt, mint a Toyota, így el tudja szállítani ezt a kis pluszt, míg a tolóajtók megkönnyítik a hozzáférést a szűkebb helyeken is. A leghátsó üléseken is megfelelő hely áll rendelkezésre. A Jogger ehhez képest egy kicsit kompromittált, mind a bejutás, mind a teljes hely tekintetében, de ha kivesszük a hátsó üléseket, marad egy tágas, ötüléses családi kombink.



Biztonság

A Ford ötcsillagos Euro NCAP-besorolást kapott, és így ez a modell vezeti a listát a biztonsági szempontjából: A Fordnál van adaptív tempomat és holttérfigyelés is. A Toyota négy csillagos pontszámot ért el, és minden alapvető kellékkel rendelkezik, de hiányzik néhány élvonalbeli technológia. Noha a Jogger csak EGY csillagos értékelést kapott a biztonsági szervezettől, ez nem rossz hír, hiszen a biztonsági készlet legutóbbi frissítései hozzájárultak a biztonsági bizonyítványok javításához.

Ítélet – A győztes a Dacia Jogger

Igaz ez a modell nem egészen olyan sokoldalú, mint a riválisai, mert a leghátsó ülésekhez való hozzáférés trükkös, és korlátozott, de ha belevesszük a Jogger ár-érték arányát, akkor egyértelmű a döntés.

A hibrid hajtáslánccal könnyen összeilleszthető, jól teljesít és kiváló üzemanyag-fogyasztást biztosít, míg az utastér tágas és elég strapabíró ahhoz, hogy megbirkózzon a családi élet kihívásaival.

A második helyezett a Ford Tourneo Connect.Ha egy tágas családi autóra szeretnénk váltani, amely némi villamosítást is tartalmaz, de még nem állunk készen arra, hogy egy 100 %-ban elektromos járművet vásároljunk meg, akkor a Tourneo Connect jó választás lehet PHEV-köntösben.

A harmadik helyezett a Toyota Proace City Verso. Az elektromos Proace City Verso alapvető, de ez azt jelenti, hogy olyan egyszerű városi közlekedést kínál, amely csendes, kifinomult, és hét személyt is könnyedén szállít. Könnyebb vezetni, mint bármelyik riválisát, miközben az összecsukható ülések kényelmesek a rakomány és az utasszállítás között.

Az, hogy vannak hasonló modellek a Citroen, a Peugeot és az Opel kínálatában, nem von le semmit a Toyota értékéből, mert a többiekre nincs 10 év garancia.



Mégis mit választanánk?

Dacia Jogger: A Jogger minden készlettel rendelkezik, amire szükségünk lehet csúcsminőségű kivitelben. Hozzáadhatunk egy Sleep Pack-et, amely egy sötétítő rolót és egy kihúzható matracot tartalmazó doboz, vagy egy sátort is.

Toyota Proace City Verso: Ha olyan készleteket szeretnénk, mint az fém ötvözet, a kulcsnélküli nyitás és a klímaberendezés, akkor az egyetlen lehetőség, hogy frissítsünk a Design felszerelési szintre. De ez csak ötüléses, tehát mérlegelnünk kell, hogy jó lesz-e ez nekünk hétüléses elrendezés nélkül.

Ford Tourneo Connect: A fűtött első ülések opcióként rendelhetőek, vagy szintén opcióként rendelkezésre állnak elektromos deréktámaszos ergonomikus székek is. Ha nem szeretnénk harmadik sort, akkor ez egy ingyenes lehetőség, hogy a Grand Tourneo Connect-et ötülésessé alakíthatjuk.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: AutoExpress
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk