Dacia Duster Journey Hybrid hosszú távú teszt: a családi SUV, ami szinte mindent tud

2025.07.01
Ez már a második bejelentkezésünk, amikor egy Dacia Duster Journey Tce 140-es hibrid modellt vesézünk ki alaposabban. Ezúttal arra próbáltuk megkeresni a választ, hogy ez a SUV vajon tökéletes lehet-e most nyáron a családi kalandjainkhoz?



Előszó

A Dacia Dusterrel való családi élet továbbra is abszolút élvezet, mert minden rendkívül egyszerűen működik, sőt úgy fogalmaznánk inkább, hogy nagyon is jól működik, az Apple CarPlay csatlakozást leszámítva, ami néha okozott egy kis bosszúságot...



Szóval legyen szó helykínálatról, praktikumról, gazdaságosságról vagy akár kényelemről, a Dacia Duster Journey hibrid modell tökéletesen megfelel a követelményeknek. A márka által hirdetettekkel ellentétben a mindennapi élet korántsem kaland – inkább egy kényelmes kocsikázás oda, ahova csak szeretnénk.

Ha már Dacia-tulajdonos vagy, bizonyára ismered már azt a szót, amelyet a márka szívesen népszerűsít: ez pedig a kaland. Ez a szellemiség az, ami a Dacia minden alapját képezi, a Joggerhez való Sleep Packtől kezdve a Sandriderig, amelyet a román cég a Dakar-ralira fejlesztett ki.



Ez valami olyasmi, aminek minden alkalommal tudatában lehetsz, amikor a volán mögé ülsz, mert megpillanthatsz egy kis grafikát a szélvédő sarkában, amelyen egy autó látható, amint a fekete árnyékolás által alkotott „köveken” kúszik. Ráadásul, ahogy az érintőképernyő bekapcsol, egy forgó 3D-s térképet is megjelenít egy határozottan dombos terepről.

Szerencsére a Daciára jellemző módon a cég szerényebb módon látja a dolgokat, a weboldalukon egy „Mindennapi kaland” című szekciót találhatsz. A Dacia még néhány ötletet is javasol inspirációként egy letölthető PDF-ben. Így hát, mivel a közelmúltban épp befejeződött az iskolákban a tanítás, és részünkről is hiányzott már az ihlet, úgy döntöttünk, hogy elfogadjuk a Dacia „kalandra” ösztönző kihívását.

A nagy nap előtt tartottunk egy próbakört, találkoztunk néhány barátunkkal, mielőtt mind az öten – én, a feleségem, a lányunk és a barátaink – beugrottunk a Dusterbe, és elindultunk egy rövidebb kis családi „kalandozásra”. Aggódtunk, hogy ennyien nehezen fogunk ebbe az autóba beleférni, de azt tapasztaltuk, hogy a rövid utat viszonylag kényelmesen megtettük.

A sikeren felbuzdulva úgy döntöttünk, hogy távolabb keresünk egy helyet a hivatalos kalandnapunkra – de az autóban lévő hellyel kapcsolatos aggodalmakat enyhítette az a tény, hogy végül csak én és a lányom utaztunk.



Míg a lányom azon aggódott, mit vegyen fel, én pikniket készítettem – bár a nap szellemében talán egy kicsit kalandvágyóbbnak kellett volna lennem annál, hogy sima sajttal töltsem meg a szendvicseket. Mindegy, mindet hálásan felfaltam egy mozgalmas, felfedezésekkel teli délelőtt után –, és a nap bebizonyította, miért is olyan nagyszerű autó a Duster.

Az utunk során városok és autópályák is voltak – és a Duster mindenhol otthonosan mozgott. A hibrid rendszer nagyszerűen működött a városban, rengeteg időt bírt üzemanyag-takarékos elektromos üzemmódban. A sima rugózást is nagyra értékeltem a nap folyamán.

A könnyű kormányzás megkönnyítette a manőverezést, a különböző kamerák pedig nagy segítséget jelentettek a parkolásnál – imádom a Dacia masszív stílusát, de nagyon nehéz megítélni a szélső pontokat high-tech segítség nélkül. Bár ez szőrszálhasogatás, jobban örülnék, ha a képernyő körbe tudná mutatni az autót. Jelenlegi állapotában egyszerre csak egy kamera képét tudja mutatni, így gyakran váltok egyikről a másikra, amikor két parkoló autó közé próbálok beállni.



Másrészt a magas üléspozíció magyon jó kilátást biztosít vezetés közben, és az egyetlen kifogásom az autópályán a nagyobb sebességnél hallható szélzaj volt. Persze, a lányomnak a zenei ízlése még fejlődik (viszont átfedésben van az enyémmel), így mindketten örültünk, hogy a vezeték nélküli Apple CarPlay-en keresztül a legújabb Eureka Machines albummal nyomhattuk el a szélzajt.



A hátsó ülésen rengeteg hely van a gyerekülésnek és a csomagoknak is, így a csomagtartót nem is nagyon használtuk. Az utunk teljes mértékben sikeres volt, és már a következő kalandot is tervezzük: a környék legmagasabb pontját szeretnénk a Dusterrel meglátogatni.



Dacia Duster Journey Hybrid: az első tapasztalatok összefoglalása


A márka rekordévet zárt Európában 2024-ben. A harmadik generációs Duster, amely Magyarországon a Dacia egyik zászlóshajó-kereskedésében, az Autócentrum Szabó Csoportnál is megvásárolható, sok közös vonást mutat elődjével – nem utolsósorban a robusztus bája és a lényegre törő karaktere miatt.

Lenyűgözőnek találjuk ezt az új modellt, igaz az eredeti Duster akkoriban nem igazán tetszett. Nyersnek és kényelmetlennek találtam, míg a szerelvények és a felszerelések – nem is beszélve a technikáról – egyértelműen túl voltak a régi, örökölt darabokon, amiket az anyavállalat, a Renault hozott magával.

De amint beléptem a káprázatos új Dacia bemutatóterembe, nyilvánvalóvá vált, hogy a dolgok most már egészen másképp állnak. A Dacia egy Renault szalonnal is osztozik a telephelyen, így több csillogó új Renault 5-ös mellett is elsétáltam, hogy a Dusterhez érjek. A két márka autói mégis nagyon boldogan elférnek egymás mellett. Vajon a Dacia a szegény rokon? Ez ma már egyáltalán nem így van.



Hasonlóképpen, amint beültem a Dusterbe, láttam, hogy minden benne van, ami a Renault legújabb technológiájának számít. A 10,1 hüvelykes érintőképernyő és a digitális műszerfal meglehetősen modern megjelenést kölcsönöz a Dusternek, és tudom, hogy a SUV ugyanazon a platformon épül, mint a Jogger, valamint a Renault Clio és Captur – amelyek mindegyike díjat nyert az elmúlt években.

A Duster is követte a példájukat, és 2024-ben elnyerte az Év Kis SUV-ja díjat. Azt is megtudtam, hogy a vásárlók többsége általában inkább egy felsőkategóriás Journey vagy Extreme modellt választ.



A Dacia Duster Journey Tce 140 full hybrid változat egy olyan autó, amely jelenleg az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában 10,5 millió Forint körüli áron vásárolható meg – ez némileg alacsonyabb, mint amennyiért ma megvásárolható a Ford Puma legalapvetőbb változata –, mégis rengeteg prémium technológiát tartalmaz. A Journey felszerelési szint elektromos ablakokat, többnézetű kamerát, kulcs nélküli nyitást, műholdvevőt, okostelefon töltőpadot, valamint vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto csatlakozást is kínál.

Szóval, vajon a Duster ugyanolyan lenyűgöző volt-e kint az országúton, mint a csillogó bemutatóteremben? A válaszom röviden: igen. Valójában néhány száz kilométert tettem meg, és mindegyik nagyon kellemes volt.

A kátyús utakon az utazás sima, a váltó pedig finoman vált a benzin- és az elektromos hajtás között. A praktikum is tökéletes a háromfős családom számára. A feleségemmel rengeteg helyünk van az első üléseken, és van elég hely a 11 éves lányunknak is hátul.



Az is tetszik, hogy az érintőképernyőn keresztül személyre szabhatjuk a vezető beállításait, majd minden út elején mindössze két gombnyomással alkalmazhatjuk ezeket. Amikor ennyit kaphatsz ilyen kevésért, egyáltalán nem meglepő, hogy ennyi ember vásárol manapság Daciát.

Izgalmas konstrukció ez a váltó is, ami ebben a modellben található. 4 fokozat van a benzinmotoron, 2 további pedig a villanymotorokon, a jármű ezeket kombinálja. A lítium-ion akku a Toyota full hibrid modelljeihez hasonlóan néhány kilométeren keresztül képes csak elektromos módon közlekedni lassabb sebességgel, de a benzinmotor beindulása is észrevétlen volt.

Mennyire volt takarékos a full hibrid Duster? Kemény 6 literes vegyes fogyasztást mértem a néhány napos teszt során, ami egyáltalán nem volt rossz!



Összegzés

Mindig nehéz kérdés az ár, vagyis hogy olcsó-e a Dacia, amikor a tesztben szereplő autó alapára kb. 10,5 millió forint . Elsőre talán soknak tűnhet, de ha komolyabban a felszín alá nézünk, kimondhatjuk, hogy valójában ennyiért egy nagyon kiváló ajánlat. Tökéletesen bírja a rosszabb utakat, családi használatra elég tágas, minden szükséges extrával fel lett szerelve, gazdaságosan üzemeltethető, és ha a Dacia elnökén múlik, várhatóan tartani is fogja az árát. Csúcsfelszereltségből egyébként kettő is van, nem csak a tesztben szereplő Journey, hanem az Extreme is választható.

A választás persze ízlés kérdése, mindkét full hibrid jó döntés, mivel a Dacia korszerű, kellemes és kívánatos alternatíva lett a piacon.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Források: Auto Express, Autócentrum Szabó Csoport
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk