Dacia Bigstert Karácsonyra, akár 9 millió forintért? Miért ne?

2025.12.20
Nagy hely, kicsi ár – a Dacia Bigster bebizonyítja, hogy nem kell 18 millió forint ahhoz, hogy egy hibrid technológiával felszerelt, teljes méretű családi SUV-ot vezethessünk.



Autós újságíróként nem kerülte el a figyelmemet az a tény, hogy az új autók az utóbbi években bénítóan drágák lettek.

De itt van egy valóban érdekes új autó egy olyan márkától, amely bizonyos mértékig szembemegy ezekkel a trendekkel. Alig több mint akár már 9 millió forintért már a Tied lehet egy nagy SUV, és most figyelj: ugyanabból a szegmensből, amelyben bőségesen találhatsz 18 millió forint feletti modelleket is.



És persze értem, most azt mondod, a 9 millió forint neked még mindig nagyon sok pénz, de hidd el, ennyiért nem találsz ekkorát! Ez egy NAGYON nagy autó. Ez a Dacia Bigster, a Dacia legnagyobb és jelenleg legdrágább árfekvésű autója. Lényegében a Bigster nem máűs, mint az új Duster nagyobbik változata, csak más nevet kapott, és azt se felejtsd el, hogy az új Duster is egy kiváló autó, szóval ez máris lehet egy nagyon jó kiindulópont.

Még kinézetre is nagyon hasonlít a Dusterre, különösen elölről és hátulról nézve, de az oldalnézet az, ami kiemeli a meghosszabbított platformot, ahol minden jóval hosszabb. A Bigster egy kicsit magasabb is, mint a Duster, de érdekes módon ugyanolyan széles. És ez fontos egy olyan világban, amelyet a zsugorodó parkolóhelyek jellemeznek.



A pénzedért itt tisztességes mennyiségű felszerelést kapsz, a hatalmas csomagtartó és a tágas belső tér mellett. A kiemelt funkciók közé tartozik az elektromos hátsó ajtó, a ténylegesen nyitható panorámatető és a kétzónás klímaberendezés is.

Persze, ezek a legtöbb riválisnál alapfelszereltségnek számítanak, de ne felejtsd el, hogy a Bigster ára, amikor eléri a csúcsot, akkor az sem biztos, hogy ennyiért más márkák alapmodelljeit odaadják neked.



Tudom, mire gondolsz most. A szélsőséges költségcsökkentés mezőgazdasági hajtásláncot jelent, de tévedsz. Három motorválaszték közül választhatsz, ebbőlé kettő mild hibrid és van egy full hibrid is.

Egyik sem különösebben izgalmas, de ez az autó azoknak való, akik a teljesítmény helyett a gazdaságosságot nézik, és ebben a tekintetben a Bigster elég magas pontszámot ért el. Legalábbis egy ekkora autóhoz képest.



Természetesen kompromisszumokat kell kötni ahhoz, hogy egy ilyen nagy járműből ennyi ár-érték arányt kipréseljünk, és ezek leginkább a belső térben érződnek.

Ez a Dacia kínálatának legjobban felszerelt autója, de ez nem jelenti azt, hogy finom bőrben fogod kényeztetni magad, miközben egy hegynyi technológia lesz a kezed ügyében.

A Bigster nem is a haszonelvű minimalizmus gyakorlása. Két digitális kijelzővel, egy zömök, modern sebességváltó karral, és a magasabb felszereltségi szinten már fűthető első ülésekkel, fűthető kormánykerékkel, vezeték nélküli telefontöltéssel és távolsági fényszóró-asszisztenssel is rendelkezik.

A belső tér szövetei és műanyagai strapabíróak, így nagyszerű családi autó. A hátsó ülések extra lábtere, akárcsak a hatalmas csomagtartó, hozzájárul ehhez a sokoldalúsághoz.



Nyilvánvalóan nem vezethető ugyanolyan finoman, mint néhány versenytársa, de az úton jobb, mint gondolnátok. Persze, szépen gurul, és nem neveznénk kifinomultnak, de ez egy funkcionális autó funkcionális embereknek, és a feladatait biztosan elvégzi.

A full hibrid rendszer szintén kiemelhető, ha megengedheted magadnak, hogy megcélozd a Bigster legmagasabb felszereltségi szintjeit: Ha ez nem gond, akkor csendes cirkálást kapsz alacsony sebességnél városban, és valóban meglepő hatótávolságot és gazdaságossági adatokat a tágabb világban.

A Dacia online konfigurátorával meglehetősen nehéz feljebb tornázni az álom Bigsteredet 12 millió forint fölé, még a csúcsmodellek is 12 millió forint alatt vannak, és a legelegánsabb felszereltségi szinten is egy igazán szerethető autó a Bigster.

Sokak számára ez alapfelszereltségben érthetőbbnek tűnik, amiben a Duster és a Sandero mindig is kiemelkedő volt, de a hibrid hajtáslánc annyira jó, és a felsőbb felszereltségi szinteken elérhető elegáns kiegészítők annyira kellemesek, hogy könnyen elcsábulhatsz.

És itt a nevetséges dolog. Még a legmagasabb felszereltségi szintű Bigster is megvásárolható 11,7 millió forintért. Próbálj meg egy felső kategóriás Tiguant specifikálni, és nézd meg, milyen árat kalkulálnak ki neked.

Ez egy becsületes autó becsületes pénzért, és ha valamilyen oknál fogva úgy gondolod, hogy a Duster egy kicsit túl kicsi, akkor most már nem lehet kifogásod arra, hogy a kedvenc Dacia márkakereskedődet akár még Karácsony előtt, vagy az ünnepek után felkeresd.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Források: Portsmouth.co.uk / Autócentrum Szabó Csoport
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk