A legjobb megvásárolható automata autók 2025-ben
2025.04.22
Napjaink legjobb automata autói lágy váltásúak, pihentetőek és bizonyos esetekben zseniális szórakozást nyújtanak. Az alábbiakban áttekintjük az idei év kedvenceit.
Korábban az automata sebességváltókat gyakran kritizálták a vezetési élmény gyengítése, a manuálisan biztosított bekapcsolódás és a vezérlés hiánya miatt. A korai rendszerek lassan reagáltak, és a legalkalmasabbak voltak a luxusautók kényelmes cirkálására. Az idő múlásával azonban
a technológia drámaian javította a funkcionalitást. Manapság az automata sebességváltók széles körben elérhetőek a kompakt szuperminiktől és a családi SUV-októl kezdve a csúcskategóriás sportautókig és a legnagyobb szuperautókig, így a vezetők számára valóban kívánatos alternatívát kínálnak a manuális élmény helyett.
A modern automata sebességváltók minden eddiginél finomabbak és gyorsabban reagálnak, köszönhetően a kifinomult tervezésnek és az okos programozásnak. A nagy teljesítményű sportautók például ma már olyan sebességváltókkal rendelkeznek, amelyek gyorsabban képesek áttételt cserélni, mint ahogy azt a legtöbb ember kézi vezérléssel meg tudná oldani. A spektrum másik végén a családbarát automatika most már kifinomultabb alacsonyabb sebességnél, nagyobb kényelmet kínálva városi környezetben vagy a start-stop alkalmazásában a forgalomban. A rendszerek széles választéka is elérhető, az üzemanyag-takarékos
CVT-ktől a gyors sebességváltásra tervezett
duplakuplungos verziókig.
Különböző automata technológiák alkalmasak a különböző feladatokra, legyen szó az üzemanyag-takarékosságról, a könnyű használatról vagy a teljesítmény maximális kihasználásáról. Sok sofőr számára az automata kényelme – különösen a modern közlekedési körülmények között – tagadhatatlan. Bár a manuálisoknak még mindig megvan a helyük,
az automata már nem kompromisszum, mint korábban, hanem praktikus és bizonyos esetekben élvezetesebb megoldást kínál a napi vezetésre, különösen az alábbiakban bemutatott legjobb automata autókban.
Hasonlítsuk össze a legjobb most megvásárolható automata autókat
Minden új autót a rivális modellek kontextusában tesztelünk és értékelünk, hogy megnézzük, hogyan teljesít minden autó ebben a kemény versenyben. Az alábbiakban rangsoroltuk a tíz legjobb automata autót.
1. 3-as BMW
Úgy tűnik, hogy a BMW mostanában szokatlan, ellentmondásos stílussal kereskedik, de a legújabb 3-as sorozat továbbra is határozottan értelmes – és zseniális.
Itt megszűnt a manuális verzió, így
az automata már alapfelszereltség a 3-as változatban. Kifinomult, és rendkívül jó vele a vezetés, és simán vált a megfelelő sebességfokozatokba, amikor szükségünk van rá. Az ütős hathengeres motorok a kínálat élén állnak – halk, feszültségmentes karakterük remekül passzol a váltóhoz, de még a 320d négyhengeres dízelmotorja is viszonylag csendes és kellően erős.
A 3-as sorozat is lenyűgözően takarékos tud lenni, a gazdaságos 320d-től a 330e plug-in hibridig, amely
60 km-es elektromos hatótávolsággal is rendelkezik.
A modern BMW-k kicsit túl nehezek az érintőképernyős kezelőszervekkel, de a 3-as sorozat még mindig jobb, mint a legtöbb, és nehéz kifogásolni az utastér minőségét vagy kialakítását. Mivel a 3-as manapság elég nagy autó, az utasok elhelyezése is elég jó, a
480 literes csomagtartó pedig versenyképes; bár van Touring kombi változat is, ha több hely kell.
„
A legújabb 3-as sorozat megőrizte vezetői vonzerejét, átütő teljesítményét és lenyűgöző takarékosságát, de még fényűzőbb vezetési élményt adtak hozzá.” –
mondta Shane Wilkinson vezető tartalomszerkesztő, aki vezette a teljes 3-as sorozatot az Egyesült Királyságban.
A 3-as sorozat évek óta fej-fej mellett haladt az Audi A4-gyel (jelenleg A5-ös) és a Mercedes C-osztállyal, de érdemes megfontolni az Alfa Romeo Giuliát és az olyan elektromos modelleket is, mint a BMW saját i4-e, a BYD Seal és a Tesla Model 3.
2. Porsche 911
A Porsche 911 utolsó három generációja áthelyezte az automata sportautók kapufáit. Ahol korábban a „Tiptronic” automata Porschékat csak akkor vásároltuk meg, ha muszáj volt,
ma már nagyjából az automata 911 az alapértelmezett.
A legújabb
PDK automata sebességváltó az egyik legjobb, amit minden autóban megtalálhatunk, mivel kis sebességnél jobban kalibrálva érzi magát, mint sok duplakuplungos automata, de villámgyors a sebességfokozatok között is – a lapát meghúzása zökkenőmentes felfelé vagy tökéletes lefelé váltást tesz lehetővé, hogy a turbófeltöltős motort a helyén tartsa.
Nagyobb autó, mint bármelyik korábbi 911-es, de zseniális munkát végez az úton, és hatalmas sebességre képes.
Bár a 911-est soha nem lehet olcsón beszerezni, meg fogunk lepődni, milyen hatékonyak is tudnak lenni.
Nem csak kényelmes, gyönyörűen kidolgozott utastérrel és rengeteg tárolóhellyel rendelkezik egy hétvégi túrához. Az utak zaja kissé fárasztó lehet, de egyébként a 911-es egy
nagyszerű túraautó.
„
Több mint 60 évvel a Porsche 911 debütálása után továbbra is ez a végleges sportautó.” –
mondta Jordan Katsianis, vezető újságíró, aki az Egyesült Királyságban tesztelte a 911-est.
Semmi sem hasonlít a 911-hez, bár ha nincs szükség a +2-es ülésekre, egy csúcskategóriás Caymant nehéz legyőzni a 911-es árával. Számos kulcsfontosságú rivális eltűnt, de
egy BMW M4 is lenyűgöző alternatíva lehet.
3. Citroen C3
A Citroen C3
kiemelkedik a szupermini kategóriában a kényelem és a praktikum előtérbe helyezésével, különösen az automata benzines változatban, amellyel 2024-ben elnyerte az év áhított Auto Express Superminije díját.
A C3 1,2 literes PureTech benzinmotorja egy
hatfokozatú nyomatékváltós automata sebességváltóval párosul, így sima és könnyed vezetési élményt nyújt. 108 lóerővel 9,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra. Ez nem egy gyors teljesítményre készült autó, de kellő teljesítményt nyújt a városi vezetéshez és az időnkénti autópálya-szakaszokhoz.
Ami a kezelhetőséget illeti, a
C3 inkább a kényelemről szól, mint a sportosságról. A kormányzás könnyű és precíz, így könnyű manőverezni a városi utcákon. Ez nem egy olyan autó, amelyik támadja a kanyarokat, de a puha felfüggesztés sima, kényelmes vezetést biztosít, amely elnyeli az egyenetlenségeket és az egyenetlen utak ütéseit.
Az üzemanyag-takarékosság ésszerű választás azok számára, akik az üzemeltetési költségeket szeretnék kordában tartani. A csomagtartó bőséges, 315 literes űrtartalma elegendő helyet biztosít bevásárláshoz vagy hétvégi kiruccanáshoz. Az utastér pedig átgondolt kialakítású, áttekinthető, felhasználóbarát kezelőszervekkel és tágas érzéssel, amely
mind a vezető, mind az utasok kényelmét biztosítja.
„
A Citroen megbízhatósága nem volt szenzációs az évek során, de a márka az utóbbi időben sokat fejlődött.” -
mondta John McIlroy, közreműködő, aki tesztelte a C3 modellt az Egyesült Királyságban.
Elektromos formában a Renault 5 E-Tech alacsonyabb teljesítményű változatait vagy a Hyundai Instert tekinthetjük az e-C3 riválisának. Benzines formában az MG3-at, vagy a C3 helyett egy Dacia Sanderót is érdemes lehet választani.
4. Mercedes S-osztály
A Mercedes S-osztály
pontosan az az autótípus, amelyre eredetileg az automata váltót szánták. Úgy tervezték, hogy elszigetelje a vezetőt a vezetés megterhelő elemeitől, a legújabb S-osztály nyugtató hatású és tele van technológiával, nem utolsósorban a hiperfejlett,
kilencfokozatú automata sebességváltóval.
A nyomatékváltó egység szinte észrevétlenül vált az áttételek között, a Mercedes mérnökei pedig lenyűgöző hatásra csiszolták szoftveres kalibrációját. Hacsak nem nyomunk erősen – ami valljuk be, az S-osztályban nem gyakori jelenség – a sebességváltó nem engedi, hogy a motor a zajos területre tévedjen. Ez jó dolog, mert az S-osztály szépen kiküszöböli a gumiabroncsok zúgását és a durvaságot az útról.
Az S-osztály dízelváltozatai egészen figyelemreméltó takarékosságra képesek, bár
a Mercedes jelenleg csak benzinmotoros lágy-hibridként, az S500-asként kínálja az S-osztályt. Egy ideig egy plug-in S580e is elérhető volt, akár 110 km-tisztán elektromos hatótávolsággal.
A belső tér látványosabbnak tűnik, mint valaha, többek között a Mercedes legújabb
MBUX infotainment érintőképernyőjének köszönhetően. Modernnek és intuitívnak tűnik, bár az S-osztály utasterének minősége helyenként kissé elmarad elődeitől. A hátsó utasok azonban igazán dúskálhatnak a térben, főleg, hogy az S-osztály jelenleg csak hosszú tengelytávú változatban kapható.
„
Az S-osztály egy rendkívül fényűző, kifinomult és technológiával telepakolt jármű a jómódú és sikeres egyének számára.” –
mondta Max Adams, az online értékelések szerkesztője, aki vezette az S-osztályt az Egyesült Királyságban.
A Mercedes teljesen elektromos alternatívát kínál az EQS formájában, de a BMW i7-et nehéz felülmúlni ebben az osztályban, és az Audi A8 is remek luxusautó. Egy egészen más luxus érzés érdekében megfontolhatjuk a Bentley Flying Spurt is.
5. MG3
Az MG3 radikális átalakításon esett át, és nyugodtan kijelenthetjük, hogy a kis hibrid szupermini
nemcsak jelentős előrelépés az előző generációhoz képest, de mára kategóriája egyik legjobb példája – mind a nagyvonalú felszereltség, mind a csúcstechnológiás hibrid rendszer tekintetében.
Az MG3 1,5 literes négyhengeres benzinmotort és villanymotort használ. A legtöbb hibridhez hasonlóan ez is automata –
a motor tulajdonképpen háromfokozatú váltót használ, ami kicsit az 1960-as éveket idézi, de mivel az MG3 túlnyomórészt villanymotorral működik, és a motort generátorként és extra teljesítményként is használhatjuk, elég simán működik.
Nemcsak fillérekbe fog kerülni az üzemeltetése, de az MG3 az egyik legolcsóbb hibrid autó jelenleg a piacon, az egyik legolcsóbb automata, és könnyen a legerősebb új autó, amit 20 ezer font (9,5 millió Ft alatt) alatt megvásárolhatunk, és 192 lóerőt ad le.
A belső tér olyan, mint a többi újkori MG, ami azt jelenti, hogy kíméli a szemet, és a minőség általában jó, de olcsóbb érzetű műanyagokat találni nem nehéz. Az infotainment rendszer sem a legjobb ebben az osztályban, bár telefontükrözéssel elég könnyen megkerülhető. Hiányzik belőle az osztottan lehajtható hátsó ülés is, de
az utastér és a 293 literes csomagtartó megfelelő.
„
Az, hogy az MG3 szórakoztató, gyors és takarékos, miközben jelentősen alákínál az összes többi rivális árának, megfelelő szupermini sztárrá teszi.” –
mondta Alex Ingram, vezető bíráló, aki az MG3-at tesztelte az Egyesült Királyságban.
Az MG3 olyan teljesítménnyel rendelkezik, mint egy Renault Clio E-Tech, hasonló gazdaságossággal, de az ára közelebb áll a Suzuki Swifthez vagy a Dacia Sanderóhoz.
6. Dacia Duster
A Dacia Duster Hybrid egy egyszerű, sallangmentes SUV, amely a lényeget jól tartalmazza. Az XXX Forintól induló Hybrid 1.6 automata praktikus megoldást kínál azok számára, akik automata sebességváltós családi SUV-ot keresnek.
Az olcsóbb modellek kézi váltóval is kaphatók, de az automata hibrid továbbra is praktikus választás a kényelemre vágyók számára. Ez egy elég okos rendszer, 1,6 literes motort használ benzinmotorral és regeneráló/indítómotorral együtt, bár a motor be- és kifutása nem olyan zökkenőmentes, mint egyes hibrideknél. Az utazás kényelmes és stabil, szilárd lehetőséget kínál városi ingázáshoz és hosszabb autópályás kirándulásokhoz is.
A Duster a teljesítmény helyett a hatékonyságra helyezi a hangsúlyt: egyenletes gyorsulást (0-100 km/h 10,1 másodperc alatt) biztosít, ami bőven elegendő a mindennapi vezetéshez.
Belül a Duster kabinja egyszerű, de funkcionális. Bár lehet, hogy nem tartalmaz fényűző anyagokat, a tervezésénél a tartósság és a könnyű használhatóság szem előtt tartásával készült, így rengeteg helyet biztosít az utasok és a rakomány számára. A csomagtartó bőséges, 594 literes, az ülések kényelmesek a hosszú utakhoz.
„
A Dacia Duster mindig is meghozta a maga egyedi varázsát abban az osztályban, ahol sok autó próbál sportos vagy agresszív lenni.” –
mondta Alex Ingram, vezető bíráló, aki az Egyesült Királyságban tesztelte a Dustert.
A Duster nagyon megéri az árát. Csak a Citroen C3 Aircross kerül igazán közel ahhoz, hogy ugyanazt az értéket kínálja, vagy esetleg a Suzuki Vitara.
7. Skoda Octavia
A Volkswagen-csoport óriási szerepet játszott a duplakuplungos sebességváltók elterjedésében, és DSG sebességváltója már a sportautókban, SUV-okban és haszonjárművekben is megtalálható. A Skoda Octaviában is otthonra talált, amely régóta az egyik legvonzóbb termék.
Itt is ugyanolyan hatékonyan működik, mint a VW csoport többi járművében, és jól illeszkedik az Octavia dízel- és benzinmotorjaihoz. Szinte olyan sima, mint egy nyomatékváltó automata, amikor mászkálunk vele, de gyorsan átkapcsol a fokozatok között, amikor szükségünk van rá. Ezt az intuitív érzést az Octavia menettulajdonságai egésze is megerősítik: az 1.5 TSI-től a 2.0 TDI-ig, valamint a kormányzás, a vezetés és a kezelés módjáig könnyű vele közlekedni.
Az Octaviák üzemeltetése általában sem kerül sokba. Ennek egy része a látszólag tartós megbízhatóságnak köszönhető, de a takarékos motorok sora is segít. Bár nincs plug-in modell (ami kizárhatja, hogy céges autóként használható legyen).
Óriási, 600 literes csomagtartójával és lenyűgöző hátsó utasterével
az Octavia az egyik legsokoldalúbb ferdehátú is, és úgy építették, hogy hosszú évekig kitartson a család kisegítőjeként.
„
Ha egy rendkívül praktikus családi autóra van szükségünk, amely kényelmes, kifinomult, jól vezethető és jól felszerelt, akkor az Octaviának a bevásárlólista élén kell lennie.” –
mondta Alex Ingram, vezető bíráló, aki az Octaviát tesztelte az Egyesült Királyságban.
Árban az Octavia hasonlít a Volkswagen Golfokhoz és a Peugeot 308-asokhoz, de méretben nagyobb náluk.
8. Toyota Corolla
A 12. generációs Toyota Corolla csendesen lenyűgöző 2019-es értékesítése óta – kifinomult TNGA platformja, páratlan megbízhatósága és üzemanyag-hatékonysága azonnal elnyerte a tetszésünket.
A Toyota hibridjei jellemzően „e-CVT” sebességváltót használnak. Mechanikailag különbözik a hagyományos CVT-től, de a zúgó, zajos gyorsulás gyakran nagyon hasonló volt. A Toyota azonban javította ezt az elmúlt években, és 2023-ban a Corolla e-CVT-je sokkal élesebb gázreakciót kapott, és a fordulatszámok normál vezetés közben nem törnek fel olyan gyorsan. A kanyarokban is tapadós és készséges, bár ez nem megy a kényelem rovására. Az egyenetlenségeket és a tökéletlenségeket szépen elfojtják, és a tipikus Toyota-módra a szilárdság érzése érezhető az egész autóban.
A Toyota azt állítja, hogy a 138 lóerős 1,8 literes hibridben és a 176 lóerős 2,0 literes modell meglehetősen tisztességes sebességgel 7,4 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h sebességre.Hosszabb távon a költségek sem emelkedhetnek sokat, köszönhetően a Toyota, a Corolla és a Toyota hibridek megbízhatóságáról szóló hírnevének.
A Toyota infotainment technológiája a múltban elmaradt az osztályvezetőktől, de az arculatváltás új,
10,5 hüvelykes érintőképernyője óriási előrelépés. Az utas- és a csomagtartó szűkebb, mint a Golfban, bár a Touring Sports kombi ezt némileg javítja.
„
A Toyota hűséges „önfeltöltő” hibrid futóműve továbbra is alacsonyabb üzemeltetési költségeket és jobb üzemanyag-fogyasztást ígér a hagyományos benzines ferdehátúakhoz képest.” –
mondta Ellis Hyde, a Corollát tesztelő riporter az Egyesült Királyságban.
A Honda Civic az egyik legjobb hibrid családi autó, de fontoljuk meg a Volkswagen Golf plug-in változatait is, amelyek lenyűgözően hosszú elektromos hatótávot kínálnak a Corolla alternatívájaként.
9. Renault Clio
Nyugodtan kijelenthetjük, hogy
a Renault Clio az egyik legjobb kisautó, amit megvásárolhatunk, és annyira rajongunk a francia szuperminiért, hogy 2022-ben elnyerte az Év Supermini díját. Így nem meglepő, hogy a Renault Clio
az egyik kedvenc automata autónk E-Tech hibrid formában is.
Az E-Tech 1,6 literes négyhengeres benzinmotort használ, amelyet két villanymotor egészít ki, és egy innovatív, kuplung nélküli automata sebességváltón keresztül hajt. Rettenetesen bonyolultnak hangzik, de a valóságban az összeállítás megnyugtatóan ismerősnek tűnik mindenki számára, aki már vezetett hibrid hajtású modelleket. Az elektromos hajtás lendületesnek érezteti magát, amelyet közvetlen kormányzás, kiegyensúlyozott vezetés és agilis kezelhetőség támogat.
A kabin szépen megtervezett és jól megépített. A Renault infotainment rendszere is könnyen kezelhető, a márka pedig megkönnyíti a nem kívánt vezetőtámogató funkciók kikapcsolását. Az első és a hátsó tér megfelelő ehhez az osztályhoz, 391 literes csomagtartója pedig az egyik legnagyobb az osztályban.
„
Versenyképes árai ellenére kiváló minőségű és jól felszerelt termék, a Clio ugyanolyan kifinomult, mint a sokkal nagyobb ferdehátúak, és jól kezelhető is.” –
mondta Ellis Hyde, hírriporter, aki tesztelte a Cliót az Egyesült Királyságban.
Bár kisebb, mint korábban, a szupermini szegmens még mindig mozgalmas: vegyük figyelembe a Toyota Yarist, az MG3-at és a Honda Jazzt néhány hibrid alternatívaként.
10. Bentley Continental GT
A Bentley Continental GT
hibrid formában zökkenőmentesen ötvözi a luxust és a teljesítményt. A 4,0 literes ikerturbós V8-as villanymotorral párosítva megőrzi a benzines változat eleganciáját és dinamikus teljesítményét, immár akár 85 kilométeres, csak elektromos hajtással.
Akár szinte csendben cirkálunk, akár teljes 771 lóerős teljesítményét felszabadítjuk, a Continental GT hibrid izgalmas, de
kifinomult vezetési élményt nyújt. A nyolcfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltó tökéletesen kiegészíti a hibrid hajtásláncot, sima, gyors váltásokat kínálva a zökkenőmentes átmenet érdekében. Jelentősen hozzájárul az autó általános luxusérzetéhez, szinte észrevehetetlen sebességváltásokkal, amelyek megőrzik a kényelmet a mindennapi vezetés során.
A hibrid energiát itt inkább a teljesítményre használják, mint a gazdaságosságra. A 29 g/km CO2-kibocsátás az elektromos futásnak köszönhetően még jobb.
Belül a kivitelezés kifogástalan marad, gazdag bőr borítással, fa furnérral és modern technológiával. A Continental GT nagyvonalú, 260 literes csomagtartóval is rendelkezik, amely bőséges helyet biztosít azok számára, akik stílust és praktikusságot követelnek, anélkül, hogy az elegancia rovására menne.
„
Az elektromos rásegítés révén a V8-as motor rendkívül erősnek és érzékenynek érzi magát, miközben megőrzi a fenyegető karakterét.” –
moindta Jordan Katsianis, vezető beosztású újságíró, aki vezette az X7-et a bemutató rendezvényén.
Nagyon kevés járművel tudjuk közvetlenül összehasonlítani a Continental GT-t, de az Aston Martin DB12, a Ferrari Roma és a Maserati GranTurismo mind-mind nagy, erős alternatívák lehetnek.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: AutoExpress