A Dacia főnöke meg szeretné célozni az előkelőbb piaci szegmenst, de mindezt nagy áreltolódás nélkül kívánja megvalósítani

2025.05.01
A Bigster SUV új kereskedelmi lehetőségeket nyitott meg a Dacia számára, ám Denis Le Vot ragaszkodik hozzá, hogy a márka hű maradjon a megfizethető gyökereihez.



"Hadd fogalmazzam meg ezt a következőképpen: mindenki tudja, mi az a Duster. Egy tökéletesen definiált autó, amely kb. 20 ezer euróba kerül, nagyon erős, talán kissé durva anyagokból készült, mégis strapabíró. Nem akarunk a jövőben egy másik, nagyobb, kifinomultabb Dustert kínálni. Pontosan azt csináljuk, hogy egy új autót helyezünk a C-szegmens közepébe, amivel további 3 millió vásárlót érhetünk el." – mondta Denis Le Vot.



Denis Le Vot az egyik legszórakoztatóbb vállalati vezető. A bretagne-i Landivisiauban született, 2020 óta ő irányítja a Dacia márkát. A nevéhez fűződnek a közelmúltban elért hatalmas sikerek, amelyek révén a kompakt Sandero ferdehátú maga mögé utasította a hatalmas Tesla Model Y-t, s ezzel Európa legkelendőbb autója lett. Ő olyan valaki, aki nem gondolkodik, amikor egy kérdést tesznek fel neki – vagy megadja azonnal a választ, vagy egyszerűen közli, hogy ezt Ő nem fogja megvalósítani. Ilyen őszinteség és nyíltság gyakran nagyon is ritka ebben a világban.

Míközben Le Vot figyelemre méltó sikereket ért el a Daciával, most egy nagy kihívás elé néz: megpróbál egy olyan márkát, amely az olcsóbb árairól volt eddig ismert, felajánlani a középosztálybeli vásárlóknak, azoknak, akik úgynevezett C-szegmensű SUV-okat keresnek Európában.



Ez a szegmens a teljes európai újautó-piac 23 százalékát teszi ki, és magában foglalja az olyan legkelendőbb autókat is, mint például a Nissan Qashqai, a Hyundai Tucson, a Kia Sportage, a VW Tiguan, vagy a Toyota RAV4. Miképp győzheti meg Le Vot ezeket a vásárlókat arról, hogy tekintetüket az ismerős márkákról, egy „állítólag” olcsó és vidám küllemű Bigsterre szegezzék?

Az szinte biztosnak tűnik, hogy Le Vot nem tervez hatalmas kampányokat, egyszerűen hagyja, hogy a Bigster önmagáért beszéljen.

Beszéltünk a vevőkkel Németországban. Ez az ország a C-szegmensű modellek legnagyobb piaca” – mondta Le Vot. „És azt kérdeztük tőlük: ’Ha ezt vagy azt kivesszük, az kizáró ok a vásárláskor?’ És ez az oka annak, hogy most elektromos csomagtérajtót és kétzónás klímát kínálunk a Bigsterben, mert az emberek azt mondták: ’Ha ezt nem teszitek meg, nem fogjuk megvenni az autót’.”

Le Vot az új modellt nem csupán extra felszereléssel pakolta tele, hogy vonzza a vásárlókat, hanem bizonyos „sokk”-értékkel is számol.

Tehát van egy biztos dolog: 2025-ben hárommillió vásárló cseréli le C-szegmensű SUV autóját.” – mondta Le Vot. „Az átlagos eladási ár a teljes szegmensben 2019-ben 29 ezer euró volt. 2024-ben ez megnőtt 38 ezer euróra. Tehát a három millió közül MI azokat keressük, akik megszokták, hogy max. 30 ezer eurót fizessenek az autójukért, miközben most körülbelül 38 ezer eurót akarnak elkérni tőlük, és erre azt mondom, ennyi pénzük már nincs egy új SUV-ra.



"Tehát nekünk, a Daciának azt kell mondanunk, hogy az utca túloldalán van az egyik kereskedőnk, és azt javasolja neked, hogy kaphatsz egy autót ugyanazon az áron, amennyiért az előző autódat vetted mondjuk 5 évvel ezelőtt, de még mindig megvan benne minden, amit eddig is megszoktál."

A Dacia a Renault csoport része, és maga a Renault is meglátta ennek az egyenletnek az eredményét. Tavaly a Dacia felülmúlta a Renault csoport többi márkáját az összes európai piacon, és a Renault saját C-szegmensű SUV-kínálata is tovább drágult. Tehát mikor kezdi el harapdálni a Dacia a belőle táplálkozó vállalat kezét?

Most még nem! Mondja erre a kérdésre Le Vot. „Tegyük fel, hogy az a hárommillió ember, aki C-szegmensű autót fog az idén vásárolni, itt képviselteti magát ebben a teremben.” – mondta. "Tehát a szegmens része, ami a Renault, legyen ez a három szék itt előttem. Tehát, akadályozzuk magunkat abban, hogy ilyen fantasztikus ajánlatot kapjunk a C-szegmensben, és sok boldog ügyfelet szerezzünk? Ez nem egy egyszerű dolog, és lássuk be, Lucával nem felhőtlen a viszonya a Daciának."

Le Vot azt is elmondta, hogy a Dacia már 10 ezer megrendelést vett fel az új Bigsterre, még azelőtt, hogy a márkakereskedésekbe került volna a modell, és ez betekintést enged a vállalatnak abba, hogy a vásárlók milyen autókkal kereskednek. Adatai szerint a vásárlók 84 százaléka úgynevezett „hódító eladások”, ami azt jelenti, hogy a vásárlók korábban nem rendelkeztek sem Dacia, sem Renault modellel. A fennmaradó 16 százalék 10 százalékát a meglévő Dacia-tulajdonosok teszik ki, akik nagyobb autóra szeretnének váltani, a maradék 4 százalék pedig Renault modellekkel kereskedik.

Tehát a kérdésére válaszolva, ez a teljes értékesítési volumenünknek csak 6 százaléka, és ez még mindig a csoport egésze számára értéket teremt.Le Vot azt állítja, hogy a Dacia vásárlók 85 százaléka vagy újra vásárol egy új Daciát, vagy a Renault-csoporton belüli másik járműre vált. Ilyen vásárlói hűséget nagyon nehéz elérni.

Az egyik olyan terület, ahol a Dacia lemarad a mainstream versenytársak mögött, a biztonsági besorolások. A márka gyakran tiltakozott az Euro NCAP független törésteszt-szakértői által a maximális ötcsillagos minősítéshez szükséges csúcskategóriás elektronikus biztonsági eszközök felszerelése ellen, és Le Vot szerint ez a jövőben sem fog változni csak azért, hogy a vállalat az igényesebb ügyfeleket üldözze.

Nem üldözzük a csillagokat, hadd legyek nagyon világos ebben.” – mondta Le Vot. „Nagyon törődünk a passzív biztonsággal, de az aktívaknál – az elektronikánál – nem ezt hajszoljuk. Amikor beszéltünk a potenciális vásárlókkal Németországban, azt mondták, ez így elfogadható a számukra.



Az igazság az, hogy a Dacia nagyon sok kutatást végzett, például a sávtartási asszisztens használata körül. Megállapítottuk, hogy nagyon sokan közülünk egyszerűen kikapcsolják ezt a funkciót, így ha sokan nem használják, akkor miért erőltessük?

"Amikor ügyfeleinkkel beszélgetünk, az ár-érték arány a legfontosabb számukra, s csak ezután a stílus. De a harmadik legfontosabb dolog a ’lényegesség’. Nem akarnak olyan autót, amelyen nincsenek nyomogatható, vagy tekergethető gombok, csak érintőkijelző. Nem akarnak egy autóba 55 képernyőt, masszírozó üléseket, és olyan fejtámlát sem amely a hajunkat is képes levágni..."

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Irish Times
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk